Els drets laborals en el treball a distància

Anteriorment ja vam parlar dels drets durant el teletreball, però amb la regulació del treball a distància han canviat alguns aspectes que cal tenir en compte.

DRETS DE LES TREBALLADORES DURANT EL TREBALL A DISTÀNCIA

  • Dret a la formació. Les empreses hauran d’adoptar les mesures necessàries per garantir la participació efectiva en les accions formatives de les treballadores a distància i també hauran de garantir a aquestes, la formació necessària per a l’adequat desenvolupament de la seva activitat.
  • Dret a la promoció professional. L’empresa haurà d’informar de les possibilitat d’ascens que es produeixin.
  • Dret a la dotació i manteniment de mitjans, equips i eines. Això inclou qualsevol material que necessitis per desenvolupar la teva feina habitual.
  • Dret a l’abonament i compensació de despeses. Els convenis col·lectius podran establir els mecanismes per a la determinació i compensació de despeses.
  • Dret a l’horari flexible. Es podrà flexibilitzar l’horari de conformitat amb els termes establerts a l’acord i a la negociació col·lectiva.
  • Dret a un registre horari adequat. El registre de jornada segueix sent obligatori tot i treballar a distància.
  • Avaluació de riscos i planificació de l’activitat preventiva. L’avaluació de riscos haurà de tenir en compte els riscos característics d’aquesta modalitat, posant especial atenció als factors psicosocials, ergonòmics i organitzatius. L’empresa haurà d’obtenir tota la informació sobre els riscos als que està exposada la treballadora a distància. Per obtenir aquesta informació pot exigir la visita al domicili que necessitarà sempre el permís de la treballadora.
  • Dret a la intimitat i a la protecció de dades. La utilització dels mitjans telemàtics i el control de la prestació laboral garantirà el dret a la intimitat i a la protecció de dades. La empresa no podrà exigir la instal·lació de programes o aplicacions en dispositiu propietat de la persona treballadora.
  • Dret a la desconnexió digital. El deure empresarial de garantir la desconnexió comporta una limitació de l’ús dels mitjans tecnològics de comunicació empresarial i de treball durant els períodes de descans. L’empresa, prèvia audiència amb la representació legal de les persones treballadores, elaborarà una política interna on es defineixi les modalitat d’exercici del dret a la desconnexió i les accions de formació i de sensibilització del personal sobre un ús raonable de les eines tecnològiques que eviti el risc de fatiga informàtica.
  • Drets col·lectius de les treballadores a distància. La negociació col·lectiva podrà establir les condicions per garantir l’exercici dels drets col·lectius. En aquest sentit, l’empresa haurà de subministrar a la representació legal de les treballadores els elements concrets pel desenvolupament de la seva activitat representativa i haurà de garantir que les persones treballadores a distància poden participar de manera efectiva en les activitats organitzades o convocades per la representació legal.

LA REGULACIÓ DEL TREBALL A DISTÀNCIA

Aquest contingut forma part de la GUIA DE TREBALL A DISTÀNCIA I TELETREBALL que hem elaborat des de l'Avalot, on analitzem de manera molt didàctica la nova llei i t'expliquem tot el que has de saber per defensar els teus drets i que no t'enganyin! Te la pots descarregar fent clic a la imatge:

guia treballa a distància teletreball

Fes click aquí vols més informació sobre el treball a distància i la seva regulació.

GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
LA VULL
GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
  • DD slash MM slash YYYY

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

❗QUÈ PUC FER SI M’ACOMIADEN DURANT EL PERÍODE DE PROVA?
📢Tots els contractes estableixen un període on tant la treballadora com l’empresa proven si és fructífera la relació laboral.
👀Però què passa si t’acomiaden?
T’ho expliquem!👇
Obrim fil! 🧵
#FAQSlaborals

👩🏻Marina Ginestà va ser una periodista, escriptora, intèrpret i militant antifeixista catalana.

📸Va ser coneguda per la fotografia icònica de Hans Gutmann de la Guerra Civil Espanyola de la miliciana a Barcelona quan tenia 17 anys.

T’expliquem més!👉https://avalot.cat/marina-ginesta/

🤔L’empresa pot decidir traslladar les treballadores a un altre centre de treball.

📢Aquesta decisió pot comportar un perjudici en la conciliació entre la vida personal i laboral.

T’expliquem qué pots fer davant un cas de mobilitat geogràfica! 👉https://avalot.cat/mobilitat-geografica-trasllat-centre-treball/

✊🏾 Demà ens trobarem a la manifestació per donar suport al poble iranià sota el lema #Donavidallibertat!

Consulta el manifest aquí➡️ https://www.lafede.cat/wp-content/uploads/2023/01/Manifest-21G-final.pdf
#21GDonaVidaLlibertat

❗️QUÈ PUC FER SI SE M’HA ACABAT EL CONTRACTE DE LA CAMPANYA DE NADAL?
📢Finalitzat el Nadal si se t’acaba el contracte, has de fer una sèrie de gestions per posar en marxa de nou el procés de recerca de feina.
T’expliquem que has de fer!👇
Obrim fil! 🧵
#FAQSlaborals

Load More...

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram