Els drets laborals en el treball a distància

Anteriorment ja vam parlar dels drets durant el teletreball, però amb la regulació del treball a distància han canviat alguns aspectes que cal tenir en compte.

DRETS DE LES TREBALLADORES DURANT EL TREBALL A DISTÀNCIA

  • Dret a la formació. Les empreses hauran d’adoptar les mesures necessàries per garantir la participació efectiva en les accions formatives de les treballadores a distància i també hauran de garantir a aquestes, la formació necessària per a l’adequat desenvolupament de la seva activitat.
  • Dret a la promoció professional. L’empresa haurà d’informar de les possibilitat d’ascens que es produeixin.
  • Dret a la dotació i manteniment de mitjans, equips i eines. Això inclou qualsevol material que necessitis per desenvolupar la teva feina habitual.
  • Dret a l’abonament i compensació de despeses. Els convenis col·lectius podran establir els mecanismes per a la determinació i compensació de despeses.
  • Dret a l’horari flexible. Es podrà flexibilitzar l’horari de conformitat amb els termes establerts a l’acord i a la negociació col·lectiva.
  • Dret a un registre horari adequat. El registre de jornada segueix sent obligatori tot i treballar a distància.
  • Avaluació de riscos i planificació de l’activitat preventiva. L’avaluació de riscos haurà de tenir en compte els riscos característics d’aquesta modalitat, posant especial atenció als factors psicosocials, ergonòmics i organitzatius. L’empresa haurà d’obtenir tota la informació sobre els riscos als que està exposada la treballadora a distància. Per obtenir aquesta informació pot exigir la visita al domicili que necessitarà sempre el permís de la treballadora.
  • Dret a la intimitat i a la protecció de dades. La utilització dels mitjans telemàtics i el control de la prestació laboral garantirà el dret a la intimitat i a la protecció de dades. La empresa no podrà exigir la instal·lació de programes o aplicacions en dispositiu propietat de la persona treballadora.
  • Dret a la desconnexió digital. El deure empresarial de garantir la desconnexió comporta una limitació de l’ús dels mitjans tecnològics de comunicació empresarial i de treball durant els períodes de descans. L’empresa, prèvia audiència amb la representació legal de les persones treballadores, elaborarà una política interna on es defineixi les modalitat d’exercici del dret a la desconnexió i les accions de formació i de sensibilització del personal sobre un ús raonable de les eines tecnològiques que eviti el risc de fatiga informàtica.
  • Drets col·lectius de les treballadores a distància. La negociació col·lectiva podrà establir les condicions per garantir l’exercici dels drets col·lectius. En aquest sentit, l’empresa haurà de subministrar a la representació legal de les treballadores els elements concrets pel desenvolupament de la seva activitat representativa i haurà de garantir que les persones treballadores a distància poden participar de manera efectiva en les activitats organitzades o convocades per la representació legal.

LA REGULACIÓ DEL TREBALL A DISTÀNCIA

Aquest contingut forma part de la GUIA DE TREBALL A DISTÀNCIA I TELETREBALL que hem elaborat des de l'Avalot, on analitzem de manera molt didàctica la nova llei i t'expliquem tot el que has de saber per defensar els teus drets i que no t'enganyin! Te la pots descarregar fent clic a la imatge:

guia treballa a distància teletreball

Fes click aquí vols més informació sobre el treball a distància i la seva regulació.

GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
LA VULL
GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
  • DD slash MM slash YYYY

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram