Els drets laborals en el treball a distància

Anteriorment ja vam parlar dels drets durant el teletreball, però amb la regulació del treball a distància han canviat alguns aspectes que cal tenir en compte.

DRETS DE LES TREBALLADORES DURANT EL TREBALL A DISTÀNCIA

  • Dret a la formació. Les empreses hauran d’adoptar les mesures necessàries per garantir la participació efectiva en les accions formatives de les treballadores a distància i també hauran de garantir a aquestes, la formació necessària per a l’adequat desenvolupament de la seva activitat.
  • Dret a la promoció professional. L’empresa haurà d’informar de les possibilitat d’ascens que es produeixin.
  • Dret a la dotació i manteniment de mitjans, equips i eines. Això inclou qualsevol material que necessitis per desenvolupar la teva feina habitual.
  • Dret a l’abonament i compensació de despeses. Els convenis col·lectius podran establir els mecanismes per a la determinació i compensació de despeses.
  • Dret a l’horari flexible. Es podrà flexibilitzar l’horari de conformitat amb els termes establerts a l’acord i a la negociació col·lectiva.
  • Dret a un registre horari adequat. El registre de jornada segueix sent obligatori tot i treballar a distància.
  • Avaluació de riscos i planificació de l’activitat preventiva. L’avaluació de riscos haurà de tenir en compte els riscos característics d’aquesta modalitat, posant especial atenció als factors psicosocials, ergonòmics i organitzatius. L’empresa haurà d’obtenir tota la informació sobre els riscos als que està exposada la treballadora a distància. Per obtenir aquesta informació pot exigir la visita al domicili que necessitarà sempre el permís de la treballadora.
  • Dret a la intimitat i a la protecció de dades. La utilització dels mitjans telemàtics i el control de la prestació laboral garantirà el dret a la intimitat i a la protecció de dades. La empresa no podrà exigir la instal·lació de programes o aplicacions en dispositiu propietat de la persona treballadora.
  • Dret a la desconnexió digital. El deure empresarial de garantir la desconnexió comporta una limitació de l’ús dels mitjans tecnològics de comunicació empresarial i de treball durant els períodes de descans. L’empresa, prèvia audiència amb la representació legal de les persones treballadores, elaborarà una política interna on es defineixi les modalitat d’exercici del dret a la desconnexió i les accions de formació i de sensibilització del personal sobre un ús raonable de les eines tecnològiques que eviti el risc de fatiga informàtica.
  • Drets col·lectius de les treballadores a distància. La negociació col·lectiva podrà establir les condicions per garantir l’exercici dels drets col·lectius. En aquest sentit, l’empresa haurà de subministrar a la representació legal de les treballadores els elements concrets pel desenvolupament de la seva activitat representativa i haurà de garantir que les persones treballadores a distància poden participar de manera efectiva en les activitats organitzades o convocades per la representació legal.

LA REGULACIÓ DEL TREBALL A DISTÀNCIA

Aquest contingut forma part de la GUIA DE TREBALL A DISTÀNCIA I TELETREBALL que hem elaborat des de l'Avalot, on analitzem de manera molt didàctica la nova llei i t'expliquem tot el que has de saber per defensar els teus drets i que no t'enganyin! Te la pots descarregar fent clic a la imatge:

guia treballa a distància teletreball

Fes click aquí vols més informació sobre el treball a distància i la seva regulació.

Descarrega’t la guia jove de supervivència al món laboral

Aquí podràs trobar el necessari per moure’t al món laboral. Tot el que necessites saber!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

🔴Instem les empreses a prioritzar i promoure el teletreball i demanem al Govern que no afegeixi més desconcert al@s treballador@s
@ugtficat @FeSMC_ugt_cat @fespcat http://www.ugt.cat/la-ugt-insta-les-empreses-a-prioritzar-i-promoure-el-teletreball-i-demana-al-govern-que-no-afegeixi-mes-desconcert-a-les-treballadores-i-treballadors/

⚠️ Les dades #EPA del tercer trimeste reflexteixen que les #joves estem patint la pitjor part! #atur

✊🏼 És vital que ens organitzem per fer-nos fortes! #FemnosFortes

https://www.avalot.cat/afiliat/

🔴 Les empreses resten en l'obligació de limitar la mobilitat a les persones treballadores adoptant sistemes de #teletreball d'acord a les mesures decretades per l'autoritat sanitàries.

➡️ Pots llegir aquí el text del Consell de Relacions Laborals: http://ugt-cat.net/subdominis/premsa/DECLARACIO%20CRL%20SARS-COV-2%20Teletreball%2026%2010%202020%20(2).pdf

❗️ Sovint quan firmem un contracte ens trobem que apareix la frase “segons conveni”.

⚠️ És important que coneixem el contingut d'aquest #conveni! 👌🏼

🤔 Saps què regula? T'expliquem tot el que has de saber! 👉🏼 https://avalot.cat/conveni-collectiu/

#conveniocolectivo

4

𝗦𝗲𝗿𝘃𝗲𝗶𝘀 𝗣𝘂́𝗯𝗹𝗶𝗰𝘀 𝗜𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘂𝘀
Guia per a l'aplicació de 𝗹'𝗲𝗻𝗳𝗼𝗰𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗰𝘂𝗹𝘁𝘂𝗿𝗮𝗹 𝗶 𝗮𝗻𝘁𝗶𝗿𝗮𝗰𝗶𝘀𝘁𝗮 en la gestió dels serveis públics #YoSoyServiciosPublicos
@ugtcatalunya @fespcat https://twitter.com/YoSoySP/status/1321033104144949248

#YosoyServiciosPúblicos@YoSoySP

🆕¡Ya está nuestra guía disponible en la web!

Llega en un momento clave en la prevención y la lucha contra el #racismo, la #xenofobia y la #intolerancia en
general.

▶️Descárgate la guía completa: https://9di.es/y4r4npqr
#YoSoyServiciosPúblicos #Antirracista #ServiciosPúblicos

Load More...

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram