Informe de vida laboral: com el pots obtenir?

L'informe de vida laboral és un document oficial que recull tota l'activitat de la nostra vida laboral. T'expliquem per a què serveix i com el pots obtenir!

Què és l'informe de vida laboral?

És el document oficial que recull de manera cronològica tota l’activitat laboral cotitzada a la Seguretat Social, és a dir, les feines amb contracte. També resumeix els anys, mesos i dies que s’ha treballat i cotitzat.

Aquest document detalla les cotitzacions tant al Règim General de la Seguretat Social, de les treballadores per compte aliena, i del Règim Especial de Treball Autònom, el RETA, de les persones autònomes.

Per a què serveix l'informe de vida laboral?

L’informe serveix per acreditar els períodes de cotització a la Seguretat Social. També pot servir per comprovar l’experiència laboral amb contracte. Tot i que podem tenir més experiència que la que es detalli a l’informe, és un document que s’exigeix sobretot en l’àmbit de les administracions públiques.

Pot ser que en algun procés de selecció et demanin l’informe de vida laboral per corroborar la informació que surt al teu CV. 

Recorda que com a document que conté dades personals teves, has d’assegurar-te que seran tractades d’acord amb la Llei orgànica de protecció de dades personals (LOPD).

Com podem obtenir l’informe?

Per poder obtenir l’informe de vida laboral cal consultar la pàgina de la Seguretat Social. L’informe pot ser consultat per qualsevol persona física que alguna vegada a la seva vida hi hagi o estigui cotitzant a la Seguretat Social i per tant, tinguin assignat un número d’afiliació a  la Seguretat Social

Hi ha 5 maneres d’accedir-hi:

  • Mitjançant el certificat electrònic.
  • Mitjançant l’usuari i contrasenya.
  • Mitjançant la Cl@ve.
  • Sense certificat.
  • Via SMS (en cas que es tingui comunicat el número de mòbil a la Seguretat Social). 

Què fer davant d’una incidència?

Si trobes que hi ha algun error a la informació de l’informe o vols incorporar informació que no hi consta pots sol·licitar la rectificació a la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Guia de tràmits a la Seguretat Social

GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
  • DD slash MM slash YYYY

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram