La recerca de feina es pot fer de diverses maneres, però una estratègia que dóna bons resultats és la diversificació de canals. Utilitzes correctament la teva xarxa de contactes? El networking és també un canal de recerca de feina. T'expliquem com fer un bon ús.
Què és la xarxa de contactes o networking?
El networking o xarxa de contactes és un canal per a la recerca de feina. Així doncs, els contactes professionals que hagis pogut fer durant la teva trajectòria professional o personal poden ser clau per la recerca de feina.
La teva xarxa de contactes estarà formada per:
- Contactes personals: familiars, amistats, etc.
- Contactes professionals: companyes de feines anteriors, antigues professores i companyes de la teva formació acadèmica, etc.
Per què és útil la xarxa de contactes?
La xarxa de contactes que hagis acumulat serà útil en la mesura que els conservis per tal que et puguin informar d’ofertes i de vacants laborals del teu sector que no apareixen a Internet. També, et poden recomanar per a una posició determinada.
Consells per a fer networking
Per tenir una xarxa de contactes adient i de la que puguis treure’n profit s’han de seguir una sèrie d’accions de manera regular:
- Mantenir actualitzada la xarxa de contactes tant de manera presencial com virtual.
- Reciprocitat: el networking funciona sota la màxima del “quid pro quo” , és a dir, crear sinergies i ajudar els teus contactes en la seva recerca de feina també t’ajudarà en un futur a tu.
- Participar en esdeveniments professionals del teu sector és una bona manera d’ampliar la xarxa.
La xarxa de contactes a Internet
Les xarxes socials ens permeten connectar més fàcilment i és bastant senzill trobar en elles gent que pugui formar part de la nostra xarxa, però cal tenir en compte un seguit de consells.
- Interactua. Mantenir una bona interacció a les xarxes socials atenent a l’estil de comunicació i periodicitat és important per a treure’n el màxim profit!
- Prioritza. Tingues clar amb quins membres de la teva xarxa t'interessa més estar en contacte. No tenim temps per tothom, així que és millor invertir esforços en aquells contactes que t'ajudaran a apropar-te als teus objectius.
- Aporta. Les xarxes socials són canals bidireccionals. Si aportes contingut de valor que pugui ajudar a altres persones, et posicionaràs millor perquè altres persones t'ajudin a tu.
LinkedIn és la xarxa professional per excel·lència i és una molt bona opció per aconseguir el teu objectiu, utilitza-la!