Abans de la pandèmia sobrevinguda, el teletreball era una realitat que afectava només a aproximadament un 3% de les ocupades a Catalunya, i existia la tendència a pensar que el teletreball eren només comoditats i avantatges. No és fins a l'estat d'alarma que, moltes treballadores, hem vist la veritable cara del teletreball.
No són casos aïllats aquells en què, durant el teletreball, es posen els diners i els objectius empresarials per sobre de les condicions de seguretat i salut de les treballadores. La deslocalització fa molt difícil la tasca de la inspecció i fiscalització en general i no podem deixar el benestar de la plantilla només al seu propi parer.
Si el teletreball esdevé la nova realitat, amb les seves llums i ombres, ens hem d'assegurar que els seus beneficis no siguin només per a les empreses, sinó també per a la plantilla de treballadores. Alguns aspectes claus per aconseguir-ho seran els següents:
Aquestes propostes formen part de la nostra participació en el numero 50 de la revista "Les Notícies de Llengua i Treball", on ens extenem i també parlem dels drets laborals durant el teletreball. Si vols llegir l'article sencer, pots descarregar-te la revista i anar a la pàgina 36.
És important que tinguem clar que el teletreball no ha de canviar ni modificar les condicions de treball que tenim establertes, en cap cas. Sempre que necessitis assessorament laboral, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres a través d'aquest formulari: contacte Avalot.