En aquest article parlarem de les diferents mesures de prevenció i higiene que hem de trobar als centres de treball. La Covid-19 ens ha portat una realitat que difícilment haguéssim imaginat més enllà de les pel·lícules, i ha suposat canvis en pràcticament tot.
En el Reial Decret-Llei 21/2020 de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, se’ns donen les pautes d’aquestes mesures de prevenció als centres de treball encara que l’estat d’alarma hagi acabat. És a dir, són pautes aplicables a partir del 21 de juny.
Aquest Reial Decret-Llei ens diu que, més enllà de respectar la normativa de prevenció de riscos laborals habitual i la resta de normativa laboral, l’empresa haurà d’adoptar un seguit de mesures:
També com a mesura preventiva estableix que, les persones que presentin símptomes compatibles amb la Covid-19, que estiguin en quarantena o que estiguin en aïllament degut a la Covid-19, no hauran d’anar a la seva feina.
En cas que una treballadora presenti símptomes, s’haurà de posar de forma immediata la mascareta i seguir les indicacions de les persones responsables de la prevenció de riscos fins que sigui avaluada pel personal sanitari.