Mesures per a l’organització d’activitats de lleure

La situació generada per la covid-19 fa que els centres i clubs d'esplai s’hagin d'adaptar a les noves realitats i situacions.  A Catalunya s’apliquen les següents mesures per a les activitats de lleure (casals d'estiu, colònies, acampades, rutes i camps de treball):

Organització de les participants

Limitat per l’espai disponible en les instal·lacions: 4 m per participant sense comptar monitores. Es manté la ràtio de participants i monitores que marca el Decret 267/2016 suprimint la fracció de 4. 

També es mantenen el nombre mínim de titulacions necessàries que marca el decret.

Les participants es dividiran en grups de convivència per realitzar les activitats, amb la finalitat de poder fer un ràpid aïllament i seguir la traçabilitat de les persones en contacte en cas que es detecti simptomatologia compatible amb la covid-19:

  • Les participants es dividiran en grups de fins a 10 persones. 
  • Cada grup disposarà de com a mínim una monitora. 
  • Les monitores es relacionaran sempre amb el mateix grup. 
  • Es vetllarà pel manteniment de 2 metres de distància entre totes les persones.

Requisits per participar en les activitats

Les persones tutores de les infants i joves hauran de signar una declaració responsable conforme reuneixen els requisits i coneixen el context de la pandèmia. Les monitores hauran de signar la seva pròpia declaració responsable. En aquestes declaracions s’haurà de assegurar els següents punts:

  • No tenir covid-19 ni símptomes compatibles. 
  • No haver conviscut (o haver estat en contacte) amb persones positives de covid-19 o simptomatologia compatible en 14 dies previs a l'inici de l'activitat. 
  • Tenir el calendari de vacunacions actualitzat. En el cas de patologies prèvies caldrà que un servei mèdic valori de manera individualitzada la idoneïtat de participar.

Característiques de les activitats

Preferiblement es faran activitats a l'aire lliure: caldrà vetllar perquè en les activitats es mantingui la distància física de 2 metres entre totes les persones. 

Mesures de prevenció i protecció

  1. Es crea la figura del Responsable de prevenció i higiene a cada activitat: membre de l’equip de monitores amb formació especifica del Departament de Salut i que acreditarà la Direcció General de Joventut.
  2. Cada activitat ha de disposar (a banda de la documentació obligatòria habitual) d'un expedient intern d'adopció de les mesures: recull d'elements acreditatius que garanteixen el compliment de les mesures de prevenció i higiene.
  3. Es necessari que tothom es renti les mans de forma periòdica, l’ús de mascaretes, vetllar per els 2m de distancia entre persones, que es faci una comprovació de símptomes de forma rutinària, que no s’utilitzi el transport públic, neteja i desinfecció de les instal·lacions i material, seguretat alimentaria (plats individuals, no compartir estris, ni participar en la neteja de forma conjunta, etc).

Consideracions especifiques

  • Entrades i sortides als Casals d’Estiu: de forma esglaonada i mantenint les distancies de seguretat. 
  • Roba de llit i tovalloles: Rentades a alta temperatures abans i després de les activitats. Ventilar els sacs de dormir durant 2h.
  • Espais d’allotjament: mantenint els 2m de distancia: baixa ocupació i tendes d’acampada grans.
  • Personal de suport: Les persones encarregades d'intendència i les que tinguin contacte amb persones externes a l'activitat no podran tenir contacte amb les persones participants i sempre hauran de ser les mateixes.

Recorda, és important seguir les mesures indicades en les activitats del lleure per evitar possibles contagis i rebrots!

DESCARREGA’T LA GUIA JOVE DE SUPERVIVÈNCIA AL MÓN LABORAL

Aquí podràs trobar el necessari per moure’t al món laboral. Tot el que necessites saber!
LA VULL

Descarrega’t la guia jove de supervivència al món laboral

Aquí podràs trobar el necessari per moure’t al món laboral. Tot el que necessites saber!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

🗓 El calendari laboral de l'empresa és la planificació anual que, juntament amb la jornada laboral, estableix el temps de treball de les treballadores 🕒

🧐 Saps qui l'elabora i què ha de constar?

Tota la info aquí! 👌🏼 https://avalot.cat/calendari-laboral-empresa/

La pandèmia ha demostrat "com Barcelona depenia excessivament del turisme i com es va esfondrar bona part del sistema productiu de la ciutat", segons @antroperplejo. La contracimera per reclamar un canvi del model turístic es fa avui i demà a la ciutat https://www.publico.es/public/decreixement-turistic-contracimera-per-demanar-canvi-model-turistic.html?utm_medium=Public&utm_source=Twitter#Echobox=1635186079

😐Alguna vegada t'has trobat amb un conflicte laboral a la feina que no saps com solucionar?

Volem donar-te les eines perquè puguis fer-ho! 👉 https://avalot.cat/projecte-apoderat/

Cinc preguntes clau per entendre què és la violència econòmica i perquè demanen tipificar-la com a masclista

Parlem amb Esther Costa de @CollectiuRonda i @marisaiuris de @FemiNovembre @caladona

✍️@emmpons https://www.publico.es/public/cinc-preguntes-clau-per-entendre-violencia-economica-i-perque-demanen-tipificar-com-masclista.html

🗞️"Els esforços que fan les joves per millorar la seva formació no es corresponen amb les condicions que afronten per fer el salt al treball" 👉 https://diarieducacio.cat/educaciolocal/2021/10/22/assegurar-el-futur-professional-dels-joves/ @DiariEducacio

Load More...

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram