Guia de tràmits a la Seguretat Social

La Seguretat Social és un sistema de protecció pública adreçat a totes les persones que garanteix les prestacions assistencials, les prestacions sanitàries i les prestacions econòmiques o de qualsevol altre classe que les normes hagin establert, per tal d'afrontar les situacions de necessitat social que puguem patir.

El sistema de la Seguretat Social i les seves prestacions són administrats per diferents organismes a Catalunya: l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), l'ICS (Institut Català de la Salut), l'IMSERSO (Institut de Majors i Serveis Socials), l'ICASS (Institut Català de Serveis Socials) o la TGSS (TresoreriaGeneral de la Seguretat Social) (organisme que actua com a recaptador i caixa única).

Els serveis socials dels nostres municipis també ens poden informar sobre les prestacions assistencials o econòmiques a les quals podem tenir dret.

 Com realitzar els tràmits a la Seguretat Social?

Si tens certificat digital o sistema Cl@ve:

Podràs presentar la teva sol·licitud a través de la web de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o del portal Tu Seguridad Social i identificar-te amb el certificat digital o cl@ve.

Si no disposes de cap mètode de autentificació

De forma presencial amb cita prèvia.

Alternatives

Ara, a conseqüència del tancament de les oficines d’atenció al públic de la Seguretat Social, a causa de la pandèmia pel COVID-19, s’ha obert una nova bústia per a la realització de les gestions per a les persones que no disposen d’un certificat digital o cl@ve.

Quan realitzis els tràmits, s’obrirà una pàgina per a la presentació d’escrits i documentació sense registre en la que hauràs d’escollir la Direcció Provincial que et correspongui i complimentar les següents dades identificatives: NIF/NIE, nom i cognoms, telèfon de contacte, correu electrònic, assumpte, teste amb la descripció de l’escrit sol·licitud o comunicació  i documentació que consideri adjuntar.

 Si el motiu és sol·licitar una prestació, caldrà afegir el formulari de la teva sol·licitud. Els formularis estan també disponibles a la pàgina web de la Seguretat Social.

Com que aquest servei no utilitza cap mitjà per a identificar-se electrònicament, la sol·licitud no es formalitza en el Registre Electrònic de la Seguretat Social, per tant, es podrà requerir a la persona sol·licitant que acrediti la seva identitat o verificar qualsevol documentació o dada que hagi facilitat. Cal tenir en compte que aquesta mesura tampoc permet obtenir un justificant de la tramitació. 

Tota la informació al web: https://sede.seg-social.gob.es/

GUIA AUTODEFENSA LABORAL AVALOT

DESCARREGA'T LA GUIA D'AUTODEFENSA LABORAL

En aquesta guia laboral trobaràs la resposta a tots els teus dubtes laborals. Conèixer els teus drets és imprescindible per poder defensar-los!
  • DD slash MM slash YYYY

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

subscriu-te a la newsletter!

I no et perdis cap dels materials que elaborem exclusivament per a tu i per fer-te la vida laboral més fàcil!

TENS PREGUNTES
O DUBTES?

ESTAREM ENCANTADES D’AJUDAR-TE
933 04 68 18
avalot@catalunya.ugt.org
Pl. Vázquez Montalbán, 4
(08001 – Barcelona)
DESENVOLUPAT PER VOLCÀNIC INTERNET
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram