La Seguretat Social és un sistema de protecció pública adreçat a totes les persones que garanteix les prestacions assistencials, les prestacions sanitàries i les prestacions econòmiques o de qualsevol altre classe que les normes hagin establert, per tal d'afrontar les situacions de necessitat social que puguem patir.
El sistema de la Seguretat Social i les seves prestacions són administrats per diferents organismes a Catalunya: l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), l'ICS (Institut Català de la Salut), l'IMSERSO (Institut de Majors i Serveis Socials), l'ICASS (Institut Català de Serveis Socials) o la TGSS (TresoreriaGeneral de la Seguretat Social) (organisme que actua com a recaptador i caixa única).
Els serveis socials dels nostres municipis també ens poden informar sobre les prestacions assistencials o econòmiques a les quals podem tenir dret.
Si tens certificat digital o sistema Cl@ve:
Podràs presentar la teva sol·licitud a través de la web de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o del portal Tu Seguridad Social i identificar-te amb el certificat digital o cl@ve.
Si no disposes de cap mètode de autentificació
De forma presencial amb cita prèvia.
Alternatives
Ara, a conseqüència del tancament de les oficines d’atenció al públic de la Seguretat Social, a causa de la pandèmia pel COVID-19, s’ha obert una nova bústia per a la realització de les gestions per a les persones que no disposen d’un certificat digital o cl@ve.
Quan realitzis els tràmits, s’obrirà una pàgina per a la presentació d’escrits i documentació sense registre en la que hauràs d’escollir la Direcció Provincial que et correspongui i complimentar les següents dades identificatives: NIF/NIE, nom i cognoms, telèfon de contacte, correu electrònic, assumpte, teste amb la descripció de l’escrit sol·licitud o comunicació i documentació que consideri adjuntar.
Si el motiu és sol·licitar una prestació, caldrà afegir el formulari de la teva sol·licitud. Els formularis estan també disponibles a la pàgina web de la Seguretat Social.
Com que aquest servei no utilitza cap mitjà per a identificar-se electrònicament, la sol·licitud no es formalitza en el Registre Electrònic de la Seguretat Social, per tant, es podrà requerir a la persona sol·licitant que acrediti la seva identitat o verificar qualsevol documentació o dada que hagi facilitat. Cal tenir en compte que aquesta mesura tampoc permet obtenir un justificant de la tramitació.
Tota la informació al web: https://sede.seg-social.gob.es/